De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Remco - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Remco - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Door: Ik natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Remco

06 Januari 2014 | Canada, Victoria

Nou mensen, daar zijn we dan, in Canada!
Misschien hadden jullie al eerder bericht verwacht, maar het was zo druk de afgelopen tijd en er moest veel geregeld worden.
Maar hier is die dan, het eerste verslag!

Tot nu toe zijn de dingen eigenlijk erg goed gegaan. Vanaf het moment dat ik mijn ouders uitzwaaide, stond ik dus alleen op het vliegveld. Dat is een heel vreemd gevoel, want nu doe je het echt helemaal zelf. Het inchecken verliep zonder problemen en eenmaal bij de gate ontmoette ik mijn reispartner ook weer. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten, werd ik best wel een beetje nerveus, want je verlaat nu toch echt Nederland. De vlucht was eigenlijk best comfortabel. De eerste vlucht duurde zo'n 10 uur en we kregen gratis eten.
Er was zo'n scherm aan boord waar je films op kon kijken. De vlucht leek werkelijk een eeuwigheid te duren! Op een gegeven moment ben je het wel zat en dan hoop je dat we eindelijk weer gaan landen.
Wel moesten we eerst nog door de gevreesde V.S. heen. Dit ging makkelijker dan ik gedacht had. We hoefden weinig te laten zien en de mensen waren erg vriendelijk! Daar kwam ik wel weer tot de realisatie dat ik 7 uur zou moeten wachten tot mijn volgende vlucht, terwijl mijn vriend Rick al om 2:30 (lokale tijd) kon vertrekken. Ik moest wachten tot 19:00!
Ik heb toen maar de stoute schoenen aangetrokken en ik kreeg het voor elkaar om tegen een betaling van 25$ mijn vlucht te wijzigen! Dus zaten we weer in dezelfde vlucht.
Bij de gate raakte ik in gesprek met een moeder en zoon. Zij wonen in Nanaimo, wat boven Victoria ligt. Het was een heel leuk gesprek en ze gaf mij een kaartje met haar nummer erop, zodat ik haar kon opzoeken in Nanaimo. Mijn eerste contact was dus gelegd!

Eenmaal aangekomen in Victoria waren we doodmoe. Het regende ontzettend hard! Victoria is de warmste plaats in Canada en het is daar vaak te warm voor sneeuw, dus krijgen ze veel regen!
Ik nam een taxi naar mijn gastgezin en was blij toen ik er eindelijke was.
Mijn gastgezin is erg aardig. Ze koken erg goed en zijn ook erg handig.
Hij werkt bij de ambulance en zij bij de bank. Tot nu toe is het er erg gezellig en leuk hier.

Ik ben maar gelijk naar bed gegaan, want de introductie stond alweer op het menu! 2 en 3 2 januari gingen de nieuwe internationale studenten een kijkje nemen op Camosun. De mensen daar waren ontzettend aardig en raakte aan de praat met een aantal andere studenten.
Ik heb leuk gesproken met iemand uit Japan, Oeganda, Hong Kong, Guatemala, El Salvador, Nederland (Ja, er was dus nog een derde Nederlander!) en ga zo maar door.
Van sommigen heb ik al een mail adres en die probeer ik nu ook toe te voegen op facebook. Na de introductie zijn we met een aantal studenten wat gaan drinken in downtown Victoria en daar heb ik ontzettende lol gehad met twee studenten uit Rusland. (Siberië).

Het weekeinde heb ik voornamelijk doorgebracht in downtown met Rick.
We zijn dingen wezen uitzoeken en kwamen weer in contact met de derde Nederlander. Een meisje van 21 die daar woont met haar vriend.
Ze heeft ons een beetje rondgeleid en we hebben heerlijk gegeten in Chinatown! Bij zo rond als een bowlingbal verlieten we het restaurant en gingen we ieder weer naar huis.
Gisteren ben ik met Rick naar de Walmart geweest om wat spulletjes te kopen die we nodig hadden. Maar ja, wat gebeurt er als je de omgeving niet kent, de bushaltes maar kleine houten paaltjes zijn en het uitzicht adembenemend is? Juist, dan ga je 15 kilometer te ver... En zo waren we weer terug bij Victoria Airport. (Mijn gastgezin lag in een deuk, omdat elke student dit geintje uithaalt, dus ze wachtten er al op).
Vervelend was het niet, want het was een leuke ervaring. Vandaag heb ik eigenlijk thuis gezeten en dingen geregeld. Ook heb ik wat bijgeslapen, want dat was echt nodig!
Vandaag kwam één van de twee internationale studenten terug, Tayzia.
Met haar heb ik toen de hele dag op de Wii gespeeld en gepraat.

Nu begint morgen (Lokale tijd) dus mijn eerste collegedag en is het de tijd om de vakantie er weer uit te zweten in de sportschool!
Ik mis volleybal wel een beetje, maar tot nu toe is het hier ook erg leuk.


Nog even een paar dingen die mij opvielen:
-De huizen zijn groot en liggen uit elkaar. (Een beetje zoals in de V.S.).
-De meeste mensen hebben een normale auto en een pick-up truck, die ze gebruiken voor de zware taken.
-De bushaltes zijn moeilijk te zien en het is dan ook een uitdaging om hier met de bus te gaan.
-De mensen zijn wel ontzettend aardig hier en elke buschauffeur heeft mij tot nu toe geholpen en sommigen maakten een leuk praatje met me. (Ik zal ze nog wel even lastig moeten vallen.
De scholen zijn veel interessanter dan hier. Er is een sportruimte en er zijn clubs waar je bij kan. Het maakt van school meer dan gewoon iets waar je alleen komt om te studeren. (Nederlandse scholen zijn een stuk saaier...)
-De porties hier zijn groot, net als in de V.S. Het is echt zo!
-Downtown is erg gezellig, maar er zijn wel veel daklozen die om geld bedelen. (Dit prikken ze dan vervolgens in hun arm). Drugs zelf zie je niet zo snel en de bedelaars zijn verder niet lastig of zo.
-Waar ik zit zijn ze niet te vinden. Het is echt alleen in downtown.
-Er zijn heel veel mensen van Aziatische afkomst. Er zijn ook heel veel internationale studenten uit Aziatische landen. Sommigen wat verlegener dan anderen. (Weinig Europeanen.)

Verder zou ik nu even niets weten te vertellen. Er is nog veel te verwerken en te leren, maar zo krijgen jullie alvast een beeld van hoe het hier is.

Er komen nog veel meer foto's, dat beloof ik, maar ik ben zo druk geweest, dat ik geen tijd had om overal een foto van te maken.

Groeten van de nu 22 Jarige Remco uit Canada!
Kijk uit naar de volgende blog!

  • 06 Januari 2014 - 10:08

    Jeroen:

    Hee Remco!

    Wat leuk man! Veel plezier en succes met alles he!

    Groetjes,
    Jeroen

  • 06 Januari 2014 - 11:05

    Paula Helsdingen:

    Ha Remco, Wat goed dat je nu gestart bent met je blog.Het was heerlijk om gisteren een tijd met je te skypen! Vandaag jarig,; Van Harte Gefeliciteerd, een verjaardag om nooit te vergeten!
    Geniet er van en succes vandaag ook met je studie, want het is begonnen. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.
    We blijven in contact, liefs en een kus van mij, je moeder!

  • 06 Januari 2014 - 11:26

    Froukje:

    Hey remco, ten eerste van harte gefeliciteerd. Wat enorm leuk jouw blog te lezen.ik kam me voorstellen hoe het moet voelen al die nieuwe indrukken en situaties...ik weet het zelf nog een beetje van Marokko. Wat goed dat je het aandurfde contact die ene vlucht om te zetten...ik ben heel benieuwd hoe het je verder zal vergaan daar en kijk dus echt uit naar je volgende blog..heel veel succes voor nu..liefs froukje

  • 06 Januari 2014 - 11:49

    Rene :

    Remco

    Leuk om zo je ervaringen te kunnen lezen
    Veel succes toegewenst

    Vr gr

  • 06 Januari 2014 - 15:16

    Linda Strijker:

    Hoi Remco. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Erg leuk om je verslag te lezen!
    Ik wens je een hele goede tijd.
    gr Linda Strijker

  • 06 Januari 2014 - 19:56

    Roelof Van Der Molen:

    Remco,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik zal opa Dokter even vertellen hoe hij bij jou een reactie kan plaatsen.
    Veel succes in Canada, we spreken elkaar weer.
    Goede tijd gewenst.

    Roelof, Elly, Janine en Kirsten

  • 06 Januari 2014 - 20:14

    Opa En Oma Dokter:

    hallo Remco
    Dank voor je reisverslag
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag
    Fijn dat je het naar je zin hebt
    Nog een fijne tijd. Gr: opa en oma Dokter

  • 07 Januari 2014 - 22:34

    Esther Dokter:

    Hallo Remco;

    Wat ontzettend leuk om je verslag op je blog te lezen!!!
    Wat ben ik blij dat je verder hebt kunnen reizen met je vriend uit Nederland, zodat je niet zolang alleen hebt moeten zitten wachten!

    Zeer interessant om je ervaringen te lezen en gelukkig ook tussen de regels door te kunnen lezen dat je langzaam aan je wat setteld en dat er veel positieve dingen zijn!

    Dank je wel dat je de moeite neemt een blog bij te houden, dat is heel fijn voor het thuisfront en overige familie en vrienden.
    Het houd mij wel bezig merk ik dat je nu in Canada zit en ik moet veel aan je denken, daarom is het geweldig om je blog te lezen.....ik verheug me al op het volgende verslag!!!

    Jongen, wat doe je het goed....daarvoor heb ik zoveel respect....ik had het je niet nagedaan hoor op 22 jarige leeftijd!!! En dan al die contacten die je maakt met jonge mensen van all over the world...super knap van je!!!
    Heerlijk dat school zo interessant is heh? Dan krijg je ook meer plezier eraan om dingen op te nemen, op te slaan en te leren!!!

    Remco ik ben heel blij dat ik van je gehoord heb dat het je goed gaat.....geniet ervan joh, het is een éénmalige ervaring!!!

    Voor nu......lieve groeten van mij......Esther!!!

  • 15 Januari 2014 - 16:50

    Gert Landman:

    Mooie start, goed dat de reis zo vlot ging. Benieuwd naar je volgende verhaal. Wij volleyballen hier wel verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Hoe staat het inmiddels

06 Januari 2014

De eerste paar dagen!

21 December 2013

Het begint er aan te komen!
Remco

Remco's leven in Canada!

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 2542

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: